mandag den 27. april 2015

Elkontakter tyskland

Vilken elkontakt och spänning är det i det land jag ska åka till? Voltkonvertering, kontaktkoverterare m. Tyskland är Europas folkrikaste land och har spelat en central roll i kontinentens historia. Landet har en stor kulturell mångfal med både medeltidsstäder eller pulserande metropoler.


Behöver man en adapter för att använda eluttag i Tyskland eller har de likadana uttag som i Sverige?

Lan Spänning i Volt, Typ av elkontakt. För att koppla in elektriska apparater i hushållen behövs en sladd med en kontakt med ett bestämt utseende för att den ska passa i ett eluttag som också behöver ha. Jag ska till Tyskland på påsk lovet och tänkte ta bilder som bara fän.


Här hittar du klassiska strömbrytare, eluttag , datauttag och andra eltillbehör i klassisk design. Tillverkade i tyskland och helt kompatibla med svensk standard. Strömbrytarna sätter verkligen pricken över i på Er renovering. Hur många gånger har du stått med elsladden till någon av dina elektriska apparater och tittat på ett eluttag som inte ens har ens en avlägsen likhet med den kontakt du har?


Jag måste erkänna att det fortfarande händer mig då och då trots att jag har en försvarlig mängd adaptrar hemma i min ”elektriska reselåda”.

Vill du ta reda om du behöver ta med en adapter till landet du åker till? Det finns massor med olika sorters elkontakter runt om i världen. Ta reda på vilken elkontakt och spänning ditt resmål har. En bra sida för det är Reseledaren. Reseadapter kan idag köpa i de flesta butiker som säljer tekniksaker.


Nån som har kläm på om eluttagen i Tyskland är likadana som här i Swe? Men det finns en uppsjö . Därför, även om jag är säker, vill jag ställa en fråga angående skillnad i strömmen (volt osv.) mellan Sverige och Tyskland. Jag beställde nyligen en bärbar dator från Tyskland och har jag rätt om jag säger att . Jag skall resa en del och skulle behöva veta vilka länder som har samma standard (styrkor, kontakter o allt) som vi så man bara kan plugga in laptopen, eltandborsten etc.


Jag har inte koll på el i hemmet för fem öre. Vad heter vår standard och finns det en lista för att se detta? Jordad stickkontakt 230V, Jordade stickkontakter 230V. Barnsäkra eluttag med integrerade petskydd skyddar familjens minstingar.


ABB erbjuder elprodukter av hög kvalitet, där trygghet skapas med smarta lösningar. Att Tyskland sedan ofta har lägre frakter och samma elkontakter gör ju inte läget sämre.

Och för er som ännu inte förstått det så är Tyskland precis som Sverige medlemmar i EU vilket betyder att det inte föreligger några tullar. Moms är från i princip alla butiker Tysk moms, skulle någon stöta på en butik som . Snabb leveranser av elprodukter från en riktig elbutik online.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Thermoelectric generator module

II-VI Marlow power generation technology takes existing temperature differences to produce renewable energy for a variety of small and larg...