onsdag den 22. april 2015

Hvor mange ledninger i en samlemuffe

Derfor fik jeg at vide at jeg skulle samle ledningerne fra lamperne i en samlemuffe , og derfra føre en ledning til kontakten. Da jeg kom hjem, så jeg på pakken,. Vi skal passe på hinanden, og os selv, -og som ravsted_dk siger, det kan (og har) lavet mange skader.


Er det muligt, og hvad skal jeg lede efter for at løse det? Ja du skal bare have købt nogle samlemuffer hvilket du kan købe stort .

Herunder finder du en oversigt med artikler omkring el-installationer - klik på de enkelte sider og læs mere om emnerne. Nogen der med sikkerhed kender reglerne for samling af blød og stiv ledning under samme skrue i en samlemuffe ? Den bløde ledning fra spotsene er monteret i en samlemuffe under samme skrue . Må jeg virkelig ikke selv forlænge min ledning til fryseren ved hjælp af en simpel samlemuffe ? For det smarteste ville måske være at montere en stikkontakt, der hvor du vil samle kablerne og så bruge en forlængerledning. Jeg skal have sat en lampe op i loftet, og da ledningen ikke var lang nok måtte jeg købe noget mere ledning.


For at sætte disse ledninger sammen købte jeg en samle-muffe.

Den der samlemuffe , hvor du siger Det er præcis den. Jeg har dog overhovedet ingen erfaring. Undersøg ledningerne, inden du går i gang. Ledninger i den faste installation.


Stikkontakt, hvor jordkontakten er en sidejordskinne i stedet. Samlemuffen placeres i dåsen eller i underlaget. Jordlederen ( beskyttelseslederen). Undersog ledningerne, inden du gâr igang. I denne folder kan du finde râd om, hvor dan du udforer gordetselv.


Regler for Gør-det- selv-el. Mange af denne folders emner og instruktioner uddybes pi. Når du overtager din bolig. Gammeldags sikringer, hvor porcelænsfatningen skrues u når.


Tjek selv din el-installation. Når vi snakker fast installation og bolig, er det kapitel 8der gælder - altså max 13A for en kvadrat ledning.

I en tavle, hvor mange ledninger må man maksimum forbinde pr terminal, tænker på eksempelvis terminalerne på automatsikringer eller diverse 2volts IHC moduler? Normalt ville man jo bare klippe det over og samle de to ender i en samlemuffe sammen med den nye afgrening. HelaCon topklemmer benyttes til at montere ledninger uden brug af værktøj. HelaCon Easy anvender en standard fjederklemme, hvor i mod HelaCon Plus anvender den seneste teknologi indenfor dobbelte fjederklemmer. Vi har krympeflex, samlemuffer , krympemuffer og andet materiel, som du skal bruge til dine el-installationer.


M Scotchlok – Svagstrømsmuffe (ledninger ) - 1stk. Kan også bruges til at forlænge kabler som skal graves ned i jorden, mures ind i væggen eller hvor der bare ikke er plads til at have en almindelige . EL-Artiklertil alle formål, Stikdåser, forlængerled og mange andre typer el materiel. Det er sjældent en udfordring at få plads til alle ledninger og samlemuffer. Der kan du skjule samlemuffer og andet grimt i. Så har jeg sæt kabler der går til muffens ene side, og så pendels sæt ledning på den anden side.


Det er flot at du kan slå op i SB men glemte du ikke lige at finde det sted hvor der står hvor mange ledninger der må være under en aflastning? Jeg opdagede i dag - pga lugten - at den elektriske ledning hvor vaskemaskinen er tilsluttet er ved at smelte sammen. På forhånd mange tak for hjælpen!


Som det ser ud på billedet vil jeg tro at det er pga.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Thermoelectric generator module

II-VI Marlow power generation technology takes existing temperature differences to produce renewable energy for a variety of small and larg...