onsdag den 20. januar 2016

Batterikabel 16mm2

Hyllplats: Välj varuhus Loading. Slut Begränsat lager I lager. Till förbindning mellan ackumulator och startmotor i bilar och båtar.


Antal meter per förpackning: m. Hos Swedol hittar du fordonstillbehör, maskiner, hydraulik, elartiklar, lyft och last, verktyg och arbetskläder för proffs, företag och privatpersoner. Batterikabelsats för växelriktare (rö svart) 16mm².

Jag minns inte riktigt var Miatans originalkabel är men det kan inte vara mer än 16mm2. Men med lågkompad liten motor så kanske man klarar sig med 11V i Startmotorn (eller vad det blir när man slår ihop spänningsfall i batteriet och i kabeln). Den ultimata lättningen är ju ett VoltPhreaks placerat . Lagerstatus: Beställningsvara. Produktbeskrivning Tipsa en vän.


Beskrivning: Tålig batterikabel med bra böjningsförmåga som fungerar väl i både torra och våta utrymmen. Hölje av PVC, speciellt utvecklat för stryktålighet samt höga temperaturer. Vi erbjuder produkter inom mmeller Kablar med snabba leveranser av högsta kvalitet till konkurrenskraftiga priser.


Välkommen till bil- och garagetillbehör hos Jula!

Jag har en varmluftspistol som värmer 6grader, har smält lödtenn och värmt andra saker, men har inte lött kablar, har även pressat kabelskor i skruvstycke förut, men inte så grova, tror det var mmkabel. Just nu har jag batterikabelskor som används i bil, är ju samma batterier, men kabelskorna är lite. Förlängningskabel för batterikablar till vinschar med huvudströmbrytare.


Svart förtennad batterikabel. Välj till huvudströmbrytare (Max 400A, tillfälligt 600A) om så önskas. Jag håller på att koppla in min nya ipilot. Men så vill jag skarva in säkringen innan batteriet. Från motorn till batteriet har jag 16mmkabel och säkringskabeln håller kanske 10mm2.


Hur skarvar jag lättast ihop dessa? I butikerna finns ju bara skarvhylsor till 6mm2. Någon som har en bra lösning?


Rund kabel, skyddsskal, svart yta, blisterförpackning, kabelstorlek mm², längd 8mm, hål mm. Böjlig även i låga temperaturer. PVC-mantlad batterikabel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Thermoelectric generator module

II-VI Marlow power generation technology takes existing temperature differences to produce renewable energy for a variety of small and larg...