torsdag den 14. januar 2016

Køre med defekt termostat

Når en bil termostat er defekt , vil det enten åbne delvist eller slet ikke. Hvis din bil har en temperaturmåler, vil et tegn på, at bilen termostaten er defekt være at temperaturen kører varmere end normalt. I en bil med et dashboard lys i stedet for en måler, vil en indikation af en defekt bil termostat være damp fra motorrummet og . Hvis din termostat ikke fungerer korrekt , kan du opleve betydelige skader på motor eller ingen varme i bilen på kolde morgener. Hvis termostaten svigter kun delvist , kunne du have varm varmen, når man kører i byen , men når du er på motorvejen, kan temperaturen falde , hvilket resulterer i mindre varme .

Hvad sker der ved man kører i en bil til hverdag uden termostat ? Hvordan tjekker man defekt vandpumpe? En defekt termostat kan holde i åben eller lukket position, der påvirker motorens ydeevne og temperatur. Du bør se en gradvis temperaturstigning inden for de første fem til minutter af motoren kører.


Er det min termostat der er defekt ? Hvis temperaturen falder når du kører hurtigt, stiger igen når du holder stille (med motor tændt) så er det termostaten. Men de fører ikke termostat til Felicia selvom det er samme motor, jeg kan ikke forstille mig at den skulle være anderledes. Tager bilen skade af kun at køre med den lidt lavere drifts temp.

Nu ved jeg ikke hvilken termostat du køre med men en almindelig termostat som feks. Kunne det ikke også være en defekt termostat , eller et flækket topstykke ? Kører stadig rundt i min Carina, hvor jeg fylder kølervæske op cirka hver anden dag. Lettere dumdristigt at blive ved med at køre rundt i en bil der næppe bliver kølet ordentlig og tilsyneladende blander vand og olie etc.


Bil kører pludselig kortere på literen. Vis emne - Termostat defekt vagcars. Der er varme på blæseren inde i bilen.


Det er vel termostaten der er defekt ? Ihvertfald burde du helt undlade at køre i den til problemet er løst. Din termostat er defekt og åbner for sent. Den ak du kontrollere ved at afmontere den, lægge den i en gryde . Det mest åbenlyse er at det er termostaten der er defekt og derfor ikke lukker og motoren derfor ikke bliver rigtigt varm. Mit eget gæt er at termostaten ikke åbner ordentligt og motoren derfor bliver for varm hvilket får kølerblæseren til at køre næsten konstant - men jeg forstå . Mit spørgsmål er: Kan motoren tage skade af at køre nogle dage i nogle timer med saltvandskøling uden termostat , hvorved motoren ikke når en driftstemperatur på grader C? Har du mistanke til en defekt termostat lægges den ned i en gryde med vand og varm op over gassen i pentryet. I toppen af den sidder nærmest en nål, som passer ind i et hul i låget.


Selve låget er af plastik og nålen var nærmest gået igennem den.

Vi lod den køre i tomgang efter . Hvorfra ved du at den f rste termostat var defekt ? Re: audi med termostat problemer, Peter gammelgaard. H igår da jeg kørte 1på motorvejen i 50km i strid modvind. Det underlige er bare at de aldrig før har skiftet en termostat på en swift og det havde et andet suzuki værksted heller ikke så det skulle da være satans hvis det lige var den der . Kølervæsken forsvinder først når jeg slukker for motoren og kun når jeg har kørt med cv ikke når jeg kører solo, temperaturen stiger ikke når jeg kører med cv,når jeg . Den termostat som slår blæsepropellen til når bilen bliver varm- eks. Når den køre at hive stikket af på føleren, så skal den stoppe, hvis den fortsætter kan du udelukke føleren og så er det styringen eller relæet der er fejlen. Termostaten står altså formentlig fuldt åben hele tiden, og der er heller ikke megen varme i kabinen (i denne tid).


Hvor længe miseren har stået på vides ikke, da min svoger kun ser på, om . Og det kan også være vandpumpen, men så tror jeg alligevel mere på en død termostat. Danfoss- termostat , vil lyset være tændt hele tiden og kompressoren vil kun få strøm, når døren åbnes. Sidder termostaten ikke som den skal, vil temperaturen omkring den være alt for høj og køleskabet vil køre for meget, og som følge heraf, vil der blive for koldt inde i skabet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Thermoelectric generator module

II-VI Marlow power generation technology takes existing temperature differences to produce renewable energy for a variety of small and larg...