onsdag den 29. juni 2016

Loddebolt elektronikk

Bør man kjøpe en av litt god kvalitet for å kunne stole på den? Er peak-spenninger fra jord noe å bekymre . Har faktisk brukt den i kvelloddet noen deans så du velger selv hva det skal koste deg. Loddeverktøysett deler.


Men selvsagt om du skal om du skal lodde på en mini-z eller lodde feter på printplater så blir en 60w loddebolt for stor og grov. Originalt HILDA lodde-sett.

Her har du alt du trenger for å lodde små og mellomstore ting. Weller SP25N loddebolt W. Har du loddebolt kan du fikse mye. Her er en kort innføring i. For de som lodder mye med elektronikk er en loddestasjon et naturlig valg.


Disse har en innebygget . Om du er så heldig at du allerede har en 60watts loddebolt i huset, så er du nok ikke så heldig som du tror likevel. Velg en tynn utgave først som sist - til 1mm, og pass samtidig på at den er beregnet for elektronikk. Her finner du loddetinn i forskjellige tykkelser og lengder.

Jeg er på utkikk etter en ny loddebolt. Den skal brukes til gitarelektronikk og kabellodding. For lodding av vanlig elektronikk i et prosjekt vil blyholdig være enkelt og greit. Jeg har også opplevd at blyfritt ødelegger spissene på billige . Har fått tak i plekterbrett, mikker og elektronikk til Ibanezen jeg holder på å restaurere ( Skjult innhold - vennligst logg inn ). Nå skal jeg lære meg å lodde slik at jeg kan sette sammen alle delene.


Hva trenger jeg av utstyr og hvilke loddebolt er det mest fornuftige kjøpet for en nybegynner. Nesten lik de gamle Blytinnene fra WBT. Om du lodder noen ganger i året er bly greit om du . Skal du fjerne en defekt komponent, så anbefales det å klippe av alle beina, fjerne komponenten, og lodde ut ett og ett ben med loddebolt.


Tilføre litt tinn på hvert punkt slik at. Da slipper du å sitte der med mange postkasser i sjegget og tårene i handa pga skadet elektronikk. Hvilken temperatur er riktig for lodding av EC deans og andre typer halv-fin lodding som vi gjerne . De leverer bla Velleman Projects Kits som er elektronikk byggesett som skal loddes på ferdig printkort, Velleman Projects Moduls som er ferdig loddet moduler. De leverer også Velleman Projects Instruments som er verktøy og måleinstyumenter. Alt fra oscilloskop, loddebolt og utstyr, multimeter etc.


En loddebolt på 15W vil ha en maksimal temperatur omkring 360°C mens en på 40W vil ha en maksimal temperatur omkring 450°C. Prisen på en enkel loddebolt uten . Vi har produktene for at du skal lykkes med dine loddearbeider.

Jeg bruker den stort sett til å lodde på print (diverse elektronikk ). Derfor tror jeg at jeg greier meg med en elektrisk en, selv om det hadde vært kjekt med en gassdrevet også. Spørsmålet er hva man skal kjøpe?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Thermoelectric generator module

II-VI Marlow power generation technology takes existing temperature differences to produce renewable energy for a variety of small and larg...