onsdag den 31. maj 2017

Oscilloskop tradera

Fynda Elektronikinstrument bland massor av auktioner. Har testat och det kommer punkter som kan justeras och få till att vandra. Ett klassiskt kvalitetsoscilloskop Tektronix 4i bra skick. MHz bandbred dubbla tidbaser.


Säljer ett fint oscilloskop med en mätprob.

Instruktionsmanual och kretskarta fås per mail so. Oscilloskop med probar och ström. Funktionen garanteras ej då vi ej har någon kunskap om hur det ska användas.


TEKTRONIX TYPE 5TELEVISION WAVEFORM MONITOR for monocrome and color telecasters. Detta USA-byggda special- oscilloskop , avsett för att undersöka videosignaler, har jag ingen nytta av. Jag skulle behöva ett oscilloskop hemma och tänkte höra om ni har några tips?


Användingsområde är amatörbruk.

Bekräfta att blu-ray inte överstyr kanaler. Kontrollera klippning på slutsteg osv. Jag hade helst tänkt mig något usb-anslutet med avläsning på datorn då jag har börjat få ganska ont om plats . Jag köpte ett MHz oscilloskop på tradera. De dyker upp oscilloskop där ibland. Så det går att hitta för under 5kr.


Sedan kan du leta på ebay. Köp ett begagnat riktigt oscilloskop i stället som åtminstone klarar några MHz, man kan ju hitta 60MHz under 500kr ibland och i princip alltid finns det modeller som klarar MHz under 500kr. Jag har sålt lite prylar på Tradera och erbjudit PayPal som betalsätt. Dock blir det något fel för. Det är hos oss du köper Arduino, Raspberry Pi och Riktigt bra oscilloskop.


Det är ju Tradera som genererar vinnarmailet med länk till PP, så det måste vara någon felaktig parameter de skickar med. Jag tycker PC- oscilloskop verkar vettigt, det borde ju bli billigare utan display på själva skåpet. Pico ser ju trevliga ut, men dom har bara 8. Se hela annonsen på Tradera.

Eftersom Fluke dominerar på handhållna instrument så tycker jag Keysights är hyfsat prissatta jämfört med deras övriga instrument. Jag rekommenderar att hålla koll på tradera. Anledningen till att jag snöat in på Keysight är att jag gillar deras oscilloskop samt PC-kopplingen som jag tycker är bättre än den . Hej jag ropade in en manual på Tradera till ett Tektronix 5scope går den att använda till ett Tektronix 543b scope jag funderar på att recappa.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Thermoelectric generator module

II-VI Marlow power generation technology takes existing temperature differences to produce renewable energy for a variety of small and larg...