mandag den 15. januar 2018

Hva er en fotocelle

Ei fotocelle eller fotoelektrisk celle er ein detektor som blir brukt for å registrere lys, ultrafiolett og infraraud stråling. Variasjonar i strålingintensiteten kan òg omdannast til elektrisk straum ved hjelp av fotoceller. En fotocelle er noen av en rekke sensorer som reagerer basert på tilstedeværelsen av lys eller elektromagnetisk energi. En fotocelle finnes i mange ulike former, fra solcellepaneler som bruker lys til å generere elektrisitet, til photoresistors, som skiftet i motstand basert på hvor mye lys er til stede.


Bevegelsessensor med fotocelle - Lys styrt etter bevegelse.

Den mest strømbesparende løsningen får du ved å styre lyset etter bevegelse. En bevegelsessensor tenner lyset kun når det er mørkt og den oppfatter bevegelse innenfor sin detekteringssone. Testen har sekunders forsinkelse så det er tid til å forlate installasjonsstedet for å kontrollere funksjonen. Konstruksjonen gjør at sprutsikkerhet opprettholdes uten bruk av nipler og pakninger ved kabelinnføring.


Ganske mange for å si det sånn. Du kan sikkert gå ned for å ha god . Forskjell på fotocelle og dagslyssensor - Pris- og produktjakt.

Skrudde av hovedbryter inne (brøt altså strømmen til skumringsrelet). Lot bryteren stå AV en halvtimes tid før jeg skrudde på igjen. Ingeniører bruker fotoceller og nærhet brytere for å kontrollere elektroniske funksjoner , avhengig av den enkleste og mest hensiktsmessige faktor å måle, det være seg lys eller andre mål. Fotoceller er en type nærhet bryteren. Den primære forskjellen mellom en fotocelle og en nærhet bryteren er det metriske . Fotofølsomme plater er montert på forsiden av motstanden, og som mer eller mindre lys treffer disse platene, motstandsverdien av fotocelle endringer.


Refleks redder liv, heter det. Men kombinasjonen av trafikkens livredder og fotoceller (for direkte refleksjon, se hovedartikkel) kan ha uheldige følger. Bruk av refleksklær kan rett og slett føre til feildeteksjon. Skal montere ett utelys på garasjen som jeg ønsker å styre med fotocelle å timer. Jobber som energimontør å har derfor tillatelse fra det lokale eltilsyn å montere dette selv.


Hva mener dere er den enkleste løsningen? Jeg holder på å bygge en makrorigg for fotografering av insekter og andre mindre små skapninger. Til dette skal jeg benytte en IR fotocelle som jeg ser for meg aktiverer et rele som jeg kobler elektrisk til kameraet.


Problemet er hva jeg bør velge av fotocelle , det er mengder av typer og fabrikater men jeg er . Jeg har satt opp en fotocelle til et utelys.

Selv om det er teknisk svikt og vi får byttet den gratis så koster det oss fortsatt tid og penger å fly ut og bytte fotocelle hver 6. Jeg ville kontaktet micro matic om problemet og spurt hva som blir gjort feil. Klikk på bilde under for å vise stor versjon. Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap) for “ Hva kan privatpersoner gjøre selv på det elektriske anlegget? Såvidt jeg kan forstå av forrige huseiers skriblerier på bruksanvisningen har han endatil brukt opsjonen med å koble den via en kontaktor for at den skal kunne tåle større belastning.


Alminnelig logikk skulle tilsi at det er . Les tester og omtaler før du skal kjøpe på nett.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Thermoelectric generator module

II-VI Marlow power generation technology takes existing temperature differences to produce renewable energy for a variety of small and larg...