tirsdag den 28. juli 2015

Fm antenne maken

Een FM -radio heeft bijna altijd een antenne aangebouwd. Wanneer je echter een tuner (in je stereoset) van de kabel afgooit dan kan het zijn dat je zelf een antenne moet maken. Geen noo dat kan met simpele middelen. FM is lang niet zo goed meer als het was voor de komst van . Omdat alle FM stations vertikaal gepolariseerd zijn, moet je je antenne ook vertikaal plaatsen (hoeft niet perse, maar is meestal beter), dus van boven naar beneden.


Het maken hiervan is eigelijk simpel.

Is ook prima te buigen van een stuk koperdraad. Is natuurlijk niet zo fraai. Ik maak mij sterk dat als je even op een markt gaat snuffelen, dat je er een hebt voor een paar . Ik heb uiteraard geen kabel. Heb al een heleboel geprobeerd maar niets heeft het gewenste resultaat. Wie kan mij een advies geven om zelf een goede Fm antenne te maken zodat ik alle . Van een fm een dab antenne maken.


Het zou daarbij het mooist zijn als ik bijvoorbeeld gebruik kan maken van een lange ( koperen?) kabel die ik achter het plafond plaats. FM antenne afgebroken van portable radio, alternatief.

Voor de FM -band is een simpel stuk draad van 75cm meestal goed genoeg. Anders een open of gevouwen dipooltje. Wat is het verschil tussen een autoradio en een radio?


Heb op MP een leuk tunertje gekocht, gevoelig ook. Maar in huis met eind draad als antenne is de ontvangst natuurlijk ondermaats. Kan maar enkele zenders ontvangen en gestoord. Dus dacht ik een dipool antenne te maken. Great antenna for FM receiving.


Nu wil ik zelf één of meerdere van deze antennes maken om mijn tuners van signaal te voorzien. Om de fm ontvangst te verbeteren wil ik een antenne plaatsen. Rechts is een gesloten dipool antenne van 2- 3Ohm met een lintkabel.


Zijn er ook antennes te koop die ik dan kan aansluiten op de coax of moet ik die zelf maken voor FM ontvangst? In het begin speelde ik radio met als antenne de kabeldistributie. Nu wil mijn partner graag naar Nostalgie luisteren. Is het je bedoeling die antenne maanden of jaren buiten te hangen dan gebruik je beter draad die minder of niet rekt.


Monteer de FM - antenne (is in principe korter dan een gewone antenne , die ook de midden- en kortegolf goed kan ontvangen) op een plek die jou het beste. Yagi- antenne wordt bevestigd) maken dit type dipool zeer geschikt. Plaats je de antenne op een kunststof vlak moet je ergens anders die massaverbinding maken , maak je voor de antenne een gat in de carrosserie .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Thermoelectric generator module

II-VI Marlow power generation technology takes existing temperature differences to produce renewable energy for a variety of small and larg...