mandag den 30. november 2015

Hvor mange watt på 10 ampere

Komfyren pleier å være på en 16A kurs, og det gir en makseffekt på kW. På en del gamle komfyrer gir den største platen kW, steikeovnen 2kW, mindre plater over kW. Hvis man lager mat og har . Hvor mange watt bruker en vanlig tørketrommel?


Ettersom jeg forstår så har.

Om kursen er eller 16A betyr bare hvor mye kursen er kapabel til å levere av total strøm (i ampere ). Ampere ganget med spenningen = effekten i Watt. Parabol tuner, videospiller og dvdspiller. Får jeg brukt alt dette med de sikringene? Det er visst ampere i lys og ampere i varme.


Har komfyr, platetopp og oppvaskmaskin på egne kurser. Det jeg lurer på er hvor mye.

Vet du hvor mye en liten fryser og kjøleskap trekker da? Hvor mye strøm tåler en ampere (staves det sånn?) sikring? I watt , det er jo det strømforbruk måles i. I sikringsskapet er det også noe som heter teknisk sikring . En LED-pære på watt vil for eksempel avgi like mye lys som en tradisjonell glødepære på watt. Går vi andre veien og vil finne ut hvor mange ampere , bruker vi formelen. Og multipliser dette mad antall timer.


Dette er riktig ( bortsett fra trykkfeilen: 5x=:yesnod: ). Ikke gjør tingene vanskeligere enn de er. Skal en regne fra watt til amperetimer . Noen som vet forskjell på en 12v pg 24v pære på 10W ? Jeg plages med at sikringen i sikringsskapet mitt går fordi jeg bruker mer en det kursen er beregnet for. Så det jeg lurte på er om noen hadde et tall for hvor mange watt jeg kan ta ut over en amperes kurs før sikringen slår ut? Så vet jeg hva jeg kan ha stående på samtidig uten at den ryker.


Jeg vet det finnes en tommelfinger regel for hvor mye watt en strømledning tåler, basert på dens.

Spørsmålet er hvordan en skal kalkulere hva en har å rutte med av kilowatt - slik at det ikke blir mørkt ved første lysskift. Det du mener er hvor mye man kan belaste en amperes sikring? Amp kurs ( ampére ) x 2(volt) x √= 9. Nu må jeg snart få det lært. Er der en venlig sjæl quote;out therequote;, der kan fortælle mig, hvor mange en given ampere er i watt. I kuldeperioden var det mange som fant ut at kapasiteten i det elektriske anlegget ikke var på høyden.


Det som var tilgjengelig av varmeovner ble tatt i bruk, sikringer gikk og mange butikker var faktisk utsolgt for sikringer. Kulda gjorde at det ble satt rekord i forbruk på det norske strømnettet tidlig i januar. EDIT: gikk ut fra at du med forgreining mente skjøteledning med flere . En ampere sikring har en tynnere tråd enn en amperes, derfor skal det færre elektroner til før den ryker – enn det amperern tåler. Watt er et mål for hvor mye kraft disse elektronene egentlig renner rundt med. For å gjøre det enkelt kan vi nøye oss med å si at gjennom en 1watts lyspære, . Når det gjelder vinkelkutteren vil du ikke greie å starte den på en A kvikk kurs uten å hjelpe den igang men det.


Viser Volt, Watt , Ampere samt kostnaden for det aktuelle apparatet på tydelig LCD-display. Antakeligvis kjenner mange elbileiere til at det anbefales egen kurs, helst med et dedikert ladeuttak for sikker lading av bil. Ladeeffekt oppgis i watt.


Han synes mange overdriver behovet for hvor mye de egentlig trenger, og mener at de fleste klarer seg med ampere -kurs på en fase. Mengden av forskjellige ord som er i bruk når det er snakk om strøm, kan fort bli forvirrende. Her forklarer vi forskjellen på volt, ampere og watt.


Siden én joule tilsvarer et arbeid lik det å skyve med en kraft på Newton over en avstand på meter, vil en effekt på watt kunne skyve en gjenstand med en kraft på Newton over en avstand på meter hvert sekund.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Thermoelectric generator module

II-VI Marlow power generation technology takes existing temperature differences to produce renewable energy for a variety of small and larg...