torsdag den 29. december 2016

Utf8 æøå

Det er vist en klassikker, men giver ikke desto mindre problemer. Dokumentet, som teksten bliver trukket ud på: utf - encododing. Alligevel får jeg ÆØÅ æøå i stedet for ÆØÅ.


Jeg har læst en masse indlæg om samme type problem uden dog at kunne finde løsningen, så her kommer endnu et spørgsmål i genren. Men hvis du ikke kan få det til at virke kan du altid skrive dette istedet for æøå.

UTF - bliver mere og mere udbredt. Løsningen her er at også vise siden som . UTF-but still not showing ÆØÅ (danish chars). Gør man det rigtigt, så vil man altså kunne bruge ÆØÅ uden at skulle erstatte dem med specielle HTML koder. Vises dine norske, eller skandinaviske tegn som en kombinasjon av to tegn, f. Jeg har brug for lidt hjælp med et unikt template jeg har fået af en bekendt der driver en virksomhed i udlandet.


Efter at have oversat siden er den helt blank.

Ellers fungerede den fint. Hjemmesiden er sådan bygget op at man kan oversætte. Den første biten i disse blir alltid satt til for å skille tegnene fra 7-bits ASCII-tegn. Står korrekt på skærmen, men udskrift virker fint i f. Har også prøvet at udskrive ældre mail uden problem.


Opsætning: E -mail – Indstillinger – Læsning – skrifttype: Vesteuropæisk. Jeg formoder, det er her, det er gået galt. Men fortsatt blir det slik. Developer sin demoside blir det vist korrekt men virker ikke som han forstår en dritt om hva jeg mener utfra hvordan jeg forklarer det! Det er en Coppermine Foto database, hvor æøå fucker op når jeg eksportere fra Lightroom og uploader til Coppermine.


Problemet var der ikke i LR . Men når jeg så indsætter danske undertekster på filmen, så kommer underteksterne ikke med. My source files contain field names using Norwegian characters. Hvorfor er et så banalt problem ikke blevet løst permanent forlængst af alle parter i fællesskab?


Og hvorfor har jeg ikke konstateret problemet i Int. Siden, jeg arbejder me er sat til utf - 8.

Bent PS testen med blåbærgrød.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Thermoelectric generator module

II-VI Marlow power generation technology takes existing temperature differences to produce renewable energy for a variety of small and larg...