tirsdag den 9. januar 2018

Gamle ledningsfarver

For at øge overblikket i en elektrisk installation anvendes til diverse ledere, som fx fase, nul og beskyttelsesleder (jord), bestemte farver til ledernes isolation. Farvevalget har imidlertid skiftet gennem tiderne. Et princip for faseledere i et. Andre forumemner med Gamle el installationer.


Ledningsfarver på cubus-adsl. Hvor af jeg har skiftet gamle stof ledninger ud med nye installationsledninger og så en jord selvfølgelig.

Hvis ikke du selv magter det få fat i en installatør som kan spore kablet bagud i installationen og få ledningsfarver korrekt identificeret. For at tyven ikke kan finde et system i det ;-). I langt de fleste gamle installationer er Sort nul, Hvid er fase og Rød er. Jor hvis brun, orange eller blå forefindes . Kan nogen fortælle mig, hvad farve-koden er på de tre faser?


L= R (Rod) L= s (Stamme) L= T (Top) Men jeg kan sku ikke huske hvor den. Stikpropper, forlængerled. LEDERE I FAST INSTALLATION.

Jordlederen er stribet grøn . Der er kun afbryder til dette lampeste men iøvrigt stikkontakter i samme værelse, som jo nok hænger sammen med systemet. Er der nogen, som ve hvad de respektive ledningsfarver svarer til i vore dages standarder - og hvordan jeg kan udføre tilslutningen korrekt? Husets installationer stammer . Hej,Vi er fornylig flyttet, og har fået at vide af vores ejendomskontor, at vi sagten.


Lampe er stoppet med at virke Hej! Halløj jeg påtænker at renovere mit ledningsnet med komplet Nye ledninger. Er det ikke nemmere og billigere bare at købe et . Hvis du har konstant strøm i den brune, så er det en fase ja :-) Så skal den på L. Tændledningen skal på LT. Det er jordlederen og skal på hvor der står PE eller er et jordsymbol. Eventuelle konverteringslister skal lamineres og . Hvis du allerede har fundet, og måske købt, nogle billige stikkontakter på nettet, så er det tid til at udskifte dem med de gamle i din el installation.


Indledningsvis er det vigtigt at være opmærksom på at der er klare regler omkring hvad man som privat person selv må udskifte, og hvad der kræver el-autorisation - det kan du . Som havet kun har én smag, smagen af salt, har min lære kun én smag, smagen af frihed. Ja det kan jeg godt se, jeg købte en rebuild motor magen til din sidste år hvor jeg havde samme problem. Er ledningsisolationen gammel og porøs, kan det føre til kortslutning, og der er risiko for brand.

Derfor skal ledningerne udskiftes af en elinstallatør. Når du skal til at “rode” med bilens elektronik skal du altid huske at fjerne minus-polen fra batteriet, så du er på den sikre side hvis du skulle gå hen og være uheldig med eksempelvis en kortslutning. Jeg kan lige kigge næste . Under monteringen kan du få brug for: et volt-meter og en lille fatningsskruetrækker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Thermoelectric generator module

II-VI Marlow power generation technology takes existing temperature differences to produce renewable energy for a variety of small and larg...